in ,

Influencer neemt volgers in de maling over tripje naar Bali

Tegenwoordig wordt er vaak genoeg verteld dat we niet alles moeten geloven wat er wordt gepost op social media. Toch is het Youtube influencer Natalia Taylor gelukt om haar volgers voor de gek te houden. Want was haar post nou echt genomen in Bali of gewoon in de IKEA om de hoek?

Schijn bedriegt

Met ruim 300.000 volgers op Instagram en 2 miljoen abonnees op Youtube kan er worden vastgesteld dat model en influencer Natalia Taylor een flinke online achterban heeft. De influencer was toch nieuwsgierig hoe goedgelovig haar fans waren. In een Youtube-video licht ze toe dat niet alles wat mensen delen op social media is wat het lijkt. “Met sociale media is het makkelijk om je voor te doen als iemand anders. Ik wil uitvissen of ik een hele vakantie kan faken door het plaatsen van valse foto’s en een filmpje”, aldus de influencer.

Dus startte ze met een experiment onder haar volgers. Begin februari begon ze met het posten van een serie stories op Instagram over haar tripje naar Bali, van vlucht tot het bezoeken van de toeristische trekpleisters. Daarnaast plaatste ze nog een aantal foto’s in een “luxe hotelkamer” op haar Instagram tijdlijn. Het leek net echt, maar schijn bedriegt.

Bekijk ook:
ChaCha slide challenge in de auto?!

In werkelijkheid ging de influencer niet naar het Aziatische eiland maar ging ze samen met een bevriende fotograaf erop uit naar de IKEA. De filmpjes die terugkwamen in haar serie stories waren in werkelijkheid van een vriend die eerder wél op het eiland was geweest.

https://www.instagram.com/p/B8Pit33HeD5/?utm_source=ig_embed

Sommige volgers hadden vermoeden

Volgers die goed keken naar de foto’s van Taylor zagen dat de IKEA-labels niet waren weg gephotoshopt. Naderhand bekende de influencer in een Youtube-video dat alles opgezet spel was. Sommige volgers hadden al een vermoeden dat er iets niet klopte: “Het leek me al zo verdacht dat je op zo’n idyllische plek enkel foto’s binnenshuis maakte”, schreef een van Taylor’s volgers in de comments. Ook waren er een aantal negatieve reacties, over de misleidende wereld die social media soms kan zijn. “Maar dat is net het punt van dit experiment”, zo vertelt de influenceer in onderstaande video.

Kortom, Taylor heeft haar doel bereikt, “Ik wilde jullie tonen dat je niet alles zomaar moet geloven wat je op internet ziet.”.

Reactie plaatsen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Laden…

0

Ook Formule 1 getroffen door Coronavirus

Hamsteren in de supermarkten

Lege schappen in supermarkten