Werken op kantoor tijdens de coronacrisis: zo organiseer je dit het beste 14
Saved Read later
Deel dit bericht

Werken op kantoor tijdens de coronacrisis: zo organiseer je dit het beste

Het is anders werken op kantoor tijdens de coronacrisis. Zo is het onder meer nodig om de anderhalve meter regel in acht te nemen. Daarnaast is het belangrijk om extra aandacht te besteden aan het hygiënische aspect. Dat is op te lossen met het voorzien in desinfecterende gel voor de handen. Om naast de anderhalve meter afstand tussen kantoormedewerkers extra bescherming te bieden, is er eveneens een eenvoudige oplossing beschikbaar.

Er zijn namelijk preventieschermen verkrijgbaar. Om ook aan het milieu te denken, is het belangrijk om daar wat extra aandacht aan te besteden. Er is voor op kantoor namelijk een duurzaam alternatief beschikbaar voor plexiglas en dat is waar Havic Kantoormeubelen de focus op legt.

Milieuvriendelijke en coronaproof inrichting van kantoor

Het realiseren van afscheidingswanden om medewerkers op kantoor veilig te laten werken is van groot belang. De preventiemaatregelen tegen de coronacrisis brengt echter ook veel extra plastic afval met zich mee. Denk maar aan de vele plastic handschoenen en de mondkapjes waar het milieu nu mee te maken krijgt. Zo zijn de meeste kantoorschermen niet op duurzame en verantwoorde wijze zijn gemaakt. Er is echter een milieuvriendelijk alternatief beschikbaar in de vorm van ecologische preventieschermen. Dit zijn tussenschotten die gemaakt zijn van een combinatie van gerecycled P.E.T. kunststof, karton en metaal. Deze materialen zijn volledig te recyclen en hebben een milieuvriendelijk karakter. Deze preventieschermen zijn verkrijgbaar via www.havic-kantoormeubelen.nl.

Bekijk ook:
Leren zoals Elon Musk in 5 stappen

Afscheiding voor verschillende werkplekken

Het is uiteraard belangrijk om bureaus op kantoor, maar bijvoorbeeld ook de receptie af te schermen. Tussen twee bureaus is het eenvoudig om een staand tussenschot te plaatsen. Zo is er voor afscheiding op de balie van een receptie een optie om een tussenschot op de balie te plaatsen. Er zijn eveneens roomdividers verkrijgbaar om extra veiligheidsmaatregelen te nemen en besmetting van het virus tegen te gaan, geheel naar wens en op maat leverbaar.

Hygiënische maatregelen

Het is aan te raden om niet alleen hygiënische maatregelen te nemen, zoals het beschikbaar stellen van desinfecterende gel voor de handen. Het is eveneens van belang deze maatregelen duidelijk kenbaar te maken. Bijvoorbeeld door de hygiënevoorschriften bij de ingang van het kantoor te presenteren. Dat is in schrift of in beeld mogelijk. Daarnaast is het aan te raden om zowel bij de entree van het gebouw als voor de deur van het kantoor desinfectiemiddel beschikbaar te stellen. Uiteraard spreekt het voor zich dat de frequentie van het schoonmaken van het kantoor omhoog mag. Dat geldt eveneens voor het sanitair.

Deel dit bericht
Read later

Plaats een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1.9k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.