Met een goede advertentie op Facebook kan je online een groot publiek en heel wat potentiële klanten vinden. Steeds meer bedrijven en ondernemers gebruiken Facebook – en andere social media – daarom om (nieuwe) klanten te bereiken, maar hoe kan je dat nou het beste aanpakken? Wil jij ook gaan adverteren op Facebook? Dan moet je snel verder lezen, want in dit artikel delen we een paar nuttige tips voor een succesvolle advertentiecampagne!
Tip 1: Kies de juiste doelgroep
Facebook biedt je de mogelijkheid om een doelgroep te selecteren. Maak hier ook gebruik van. Bij het kiezen van een doelgroep kan je onder meer selecteren op geslacht, leeftijd, plaats en interesses en zo kan je heel nauwkeurig aangeven voor wie de advertentie is bedoeld. Bij een goed gedefinieerde doelgroep zal je advertentie beter presteren!
Tip 2: Kies de juiste doelstelling
Bij het adverteren op Facebook moet je ook een doelstelling aangeven. Zo kan je er onder meer voor kiezen om:
- meer websitebezoekers te genereren
- meer betrokkenheid met je posts te genereren
- meer chatberichten te krijgen
Vergeet je doel niet aan te geven, want anders kiest Facebook voor jou.
Tip 3: Selecteer een aantrekkelijke afbeelding
Op social media kan je makkelijk de aandacht van je publiek trekken met een goede afbeelding. Kies voor een afbeelding die goed past bij de inhoud van de advertentie, maar die tevens niet al te saai oogt. Gebruik daarnaast niet van die overduidelijk standaard stockfoto's, want daar wordt niemand echt enthousiast van.
Tip 4: Call to Action
Vergeet de Call to Action niet. Wat wil je met de advertentie bereiken? Wil je dat de mensen de website bezoeken voor meer informatie? Dan kan je dat maar beter in de tekst zetten.
Tip 5: Zet in op videocontent
Wil je graag een hoge engagement creëren met je advertentie? Dan is het een verstandig idee om eens aan de slag te gaan met videocontent. Volgens ODIV – Online marketing bureau Utrecht – is video een van de meest gebruikte type marketing content van dit moment en zorgt het relatief voor veel betrokkenheid. Het online publiek lijkt video's te waarderen, dus probeer het eens uit!
Tip 6: Test je advertenties
Het is geen gek idee om de advertenties op Facebook vooraf te testen met een klein budget. Laat de advertentie eerst een paar dagen voor een klein bedrag – bijvoorbeeld 10 euro – aan staan en kijk dan naar het resultaat. Ben je tevreden, dan kan je de advertentie weer gebruiken. Maar, als het resultaat tegenvalt is het beter om de advertentie nog even te bewerken.
Daarnaast is het ook geen slecht idee om verschillende versies van advertenties naast elkaar te testen. Elke advertentie kan je net een andere tekst of afbeelding geven. Misschien werkt een advertentie wel veel beter dan de andere advertenties, en zo kan je de echte toppers ontdekken.
Tip 7: Let op de richtlijnen en regels van Facebook
Facebook heeft een aantal richtlijnen en regels en die kan je maar beter niet negeren. Een advertentie die de regels overtreedt kan negatieve gevolgen hebben, dus probeer dit te voorkomen. Lees de richtlijnen en regels dus en zorg ervoor dat je advertenties deze niet overtreden.
Tip 8: Heb geduld met Facebook
Van een groot bedrijf zoals Facebook verwacht je dat hun systeem super vlot zou werken, maar dat is niet altijd het geval. Het adverteren met Facebook kan daarom soms een beetje moeilijk zijn, dus neem even de tijd om dit te leren en hoe je hier mee om moet gaan.
Heb jij nog een goede tip voor een succesvolle advertentie op Facebook? Deel die dan hieronder door een reactie achter te laten! Je kunt adverteren op Facebook uit besteden aan ODIV- online marketing bureau Utrecht.
Plaats een reactie