Sinds maart staat er op YouTube een heus Anne Frank videodagboek. De videoserie draait om hoe het leven van Anne Frank vastgelegd zou worden als zij op haar dertiende verjaardag een moderne camera had gekregen in plaats van een dagboek. Nu heeft de vijftien-delige videoserie twee Europese internetprijzen gewonnen.
Anne Frank videodagboek prijzen
Sinds de lancering heeft het videodagboek van Anne Frank ruim 6,5 miljoen kijkers getrokken. Het is een moderne manier om het verhaal van Anne Frank te vertellen en spreekt daardoor ook de jongeren aan. Bij de Lovie Awards heeft het videodagboek de zilveren juryprijs gewonnen en de publieksprijs voor Video: Entertainment en Sport. De serie is in het Nederlands gesproken maar kan bekeken worden met ondertitelingen in het Duits, Engels, Frans, Hebreeuws, Japans, Portugees, Russisch en Spaans. Er kan dus een vrij grote doelgroep bereikt worden met de serie. Alles wat terug te zien is in de serie is gebaseerd op de dagboekbrieven die Anne Frank zelf heeft geschreven.
Anne Frank influencer
De videoserie volgt het leven van Anne Frank tussen 29 maart en 4 augustus 1944, de dag waarop zij opgepakt werd door de Duitsers. Ze zit al ruim anderhalf jaar ondergedoken aan het begin van de serie. Anne Frank vertelt vooral over haar gevoelens en de herinneringen die zij heeft vóór de tijd van het onderduiken. Je volgt als het ware haar leven alsof zij een hedendaagse influencer is. De stichting hoopt hiermee een jonge doelgroep te bereiken. Jongeren lezen steeds minder, en online video's kijken is juist heel populair. Door het verhaal van Anne Frank door te geven aan de jongere generatie is het de bedoeling dat haar verhaal nooit verloren zal gaan, en dat jongeren altijd zullen weten wat er vroeger gebeurd is.
Plaats een reactie