in

5 succesvolle blurringconcepten:op 1 plek meerdere behoeften vervullen

Blurring is de officiële term van een combinatie van markten in 1 concept. Bijvoorbeeld horeca met retail, of gezondheid met horeca, een woonwinkel met een kapsalon. Noem zo maar op, de voorbeelden zijn eindeloos! Natuurlijk een geweldig idee, om consumenten meerdere behoeften te laten vervullen op 1 plek. In Nederland is het nog niet zo groot als in andere landen maar het gebeurt wel! Denk maar aan het oudere concept warenhuizen, later werd dit de V&D en de Bijenkorf doet het nog steeds.Hieronder een infographic dat helderheid geeft over wat wel en niet mag betreft blurring in Nederland. Deze infographic is samengesteld door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Platform31 en BRO.

Met name in het buitenland zijn deze concepten populair. Amerika, Londen en Azie lopen er voorop en hier zijn ook de meeste voorbeelden te vinden. Hieronder lees je over 5 succesvolle blurringconcepten die al bestaan in de wereld, bedoeling van deze hotspots is op 1 plek meerdere behoeften vervullen.

1. Primark – Birminghan Op 11 april 2019 opende de grootste Primark ter wereld, deze opening haalde zelfs het Guiness Book of Records. Met een oppervlakte van 160.000 vierkante meter Primark ter wereld.De Primark bezit een beautysalon, drie restaurants, een barbershop en een Disneycafé. De Prmark bestaat uit 5 verdiepingen en de winkel heeft een recyclingprogramma. Klanten kunnen schoenen en kleding van elk merk er recyclen en in de winkel is een fontein aanwezig waar bezoekers hun (hergebruikte) waterfles kunnen vullen.

Bekijk ook:
En wat gooi jij allemaal op straat?

2. Lush – Liverpool Het merk Lush is vernieuwend op vele vlakken. Zo opende ze al een taalvrije shop in Tokyo gevuld met video ipv woorden en intuïtieve technologie. Ook op het gebied van blurring zijn ze actief, in Liverpool is er een prachtige winkel ingericht waar je terecht kan in een haarlab, er is een bloemist en een spa waar je terecht kan voor korte en lange behandelingen. Lush Liverpool heeft ook een bibliotheek, niet zo maar eentje, in deze bieb kun je boeken kopen over de parfumerie, de geschiedenis en het creatieproces. Natuurlijk kun je er ook terecht voor de geweldige zeep en andere beautyproducten waar Lush om bekend staat.

3. Urban Outfitters – Stockholm Dit concept is naast dat je er terecht kan voor meerdere behoeften ook nog eens gevestigd op een prachtige locatie, namelijk een prachtig oud theater. Je kunt hier terecht voor kleding, woonaccessoires en ze hebben een vinyl shop.

4. Kith – New York Bij KITH in New York kun je terecht, en dan met name de “generation next” waar ze zich op richten, voor meerdere behoeften. Ze bieden in de winkel echt een “lifestyle” aan, je kunt er terecht voor een zoetigheid aan de bar in “KITH” stijl, dit noemen ze een Kith treat. Na dit lekkere hapje of drankje kun je KITH kleding kopen, een kunstgalerij bezoeken en er is een evenementenlocatie waar aandacht is voor de samenwerkingen met Nike, Adidas en andere merken.

Bekijk ook:
Sexy thuisdate met je partner?

5. Lululemon – Amsterdam Van origine is Lululemon een Canadees merk, de eerste “blurring” winkel opende zij echter als eerste in Amsterdam. Het sportmerk (met name gericht op yoga) verkoopt in de Negen Straatjes kleding maar je kunt er ook workshops en yogalessen volgen. Geen yogapersoon? Je kunt er ook hardlooplessen volgen en er is een secret garden om tot rust te komen en je pauzes te nemen. Een echte totaalbeleving dus! 

Ben jij wel eens in een blurringconcept geweest? Wat is je favoriet? En welke concepten mis je nog (in Nederland) ?

Reactie plaatsen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Laden…

0

Schokkend! Zo werkt identiteitsfraude

Papegaai heeft perfecte menselijke lach