Het afgelopen jaar zijn er steeds meer Formule 1 fans bijgekomen. Gezien het wereldkampioenschap van Max Verstappen, is dat geen vreemd verschijnsel natuurlijk. Inmiddels heeft Ziggo plaats moeten maken voor Viaplay, en dat gaat niet zonder slag of stoot. Het regent inmiddels Viaplay klachten en deze zijn allemaal verschillend van aard.
Deal jij op dit moment met Viaplay problemen of ben jij benieuwd naar het laatste nieuws? In dit artikel wordt alles uitgebreid besproken.
Wat is Viaplay?
De overstap van Ziggo naar het Scandinavische Viaplay mag jou als doorgewinterde Formule 1 fan niet zijn ontgaan. Zelfs als jij niet iedere Grand Prix aan de buis gekluisterd zit, moet je het een en ander meegekregen hebben.
De afgelopen negen jaar heeft Ziggo de uitzendrechten van Formule 1 in handen gehad, met de bekende presentatoren Jack Plooij en Olav Mol. Hoewel het leek alsof Ziggo voor het tiende jaar door zou gaan, heeft Viaplay de uitzendrechten voor een aanzienlijk hoog bedrag opgekocht en voor de neus van Ziggo weggekaapt. Daarmee valt het doek voor Ziggo en voor enkele presentatoren, waaronder Jack en Olav. Zij zijn echter iedere race nog te beluisteren op de radiozender ‘Grand Prix', voor het nodige commentaar en samenvattingen van de race.
Ziggo of niet, veel fans besloten een directe overstap te maken en sloten een abonnement af op de nieuwe app van Viaplay, om met goede zin uit te kunnen kijken naar een nieuw raceseizoen.
Na de lancering van Viaplay, zijn de problemen zich echter gaan opstapelen en daar heeft niet iedereen begrip voor.
Wat heeft Viaplay te bieden?
De zenderaanbieder staat vanzelfsprekend vooral bekend om de uitzendrechten van Formule 1. Het overgrote deel van de abonnementen is daarop gebaseerd. Dit is echter niet het enige wat Viaplay te bieden heeft.
Zo beschikken zij over een uitgebreid aanbod aan sport, series én films. Zowel binnen- als buitenlandse series en films.
Problemen met Viaplay beeldkwaliteit
Geloof het of niet, maar klaarblijkelijk heeft de zenderaanbieder nooit gerekend op zóveel overstappers. De teller loopt inmiddels op naar duizenden abonnementen. Direct na de lancering kwamen de problemen al gauw naar de oppervlakte drijven, maar werden deze vooral weggewuifd als ‘kinderziektes’. Na verloop van tijd zouden deze weg moeten trekken.
Inmiddels is het klachten gaan regenen bij Viaplay, omdat de problemen nog steeds aanhouden. Vooral de slechte beeldkwaliteit van Viaplay is een doorn in het oog geworden en vangt vandaag de dag nog steeds de meeste klachten van abonnementhouders.
Het beeld wordt in een lage kwaliteit afgespeeld en heeft met regelmaat van de klok last van flinke vastlopers, die enkele seconden tot minuten aanhouden. Zit jij midden in een spannende race? Dan zit jij daar totaal niet op te wachten.
Gisteren overgestapt van #viaplayf1 naar #F1TVpro. Scherp beeld, stabiele verbinding, werkende app en professioneel (Engels) commentaar. Een verademing! #viaplay #ziggo
— Aart (@ac21808) July 2, 2022
Viaplay werkt aan klachten
Natuurlijk zijn deze klachten niet aan Viaplay voorbij gegaan. Dat kan ook niet anders, aangezien de klantenservice roodgloeiend lijkt te staan. Ook daar is een deel van de klachten op gebaseerd; een ontoegankelijke klantenservice.
Viaplay roep abonnementhouders op om contact te blijven zoeken met de klantenservice en klachten door te blijven geven.
Dit hebben zij onder andere via social media kanalen laten weten. Wanneer en of er iets aan de klachten gedaan gaat worden door Viaplay, dat blijft voor nu nog de vraag.
Plaats een reactie